پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۳۲:۲۹

راه کارهایی برای خارج شدن صنعت کشتی‌سازی چین از رکود

باشگاه خبری فراساحل: دبیر کل انجمن ملی صنعت کشتی‌سازی چین (Cansi) حل پنج مشکل بزرگ را تنها راه خروج از رکود برای صنعت کشتی‌سازی چین دانست. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، جین‌پنگ گفت: چین باید برنامه‌ توسعه‌ بلند مدت ۱۰ و ۲۰ ساله‌ خود را متوقف کند تا اوضاع پریشان صنعت کشتی‌سازی را سر و سامانی دهد.

عرضه‌ بیش از حد تجهیزات محوطه‌ای (yard facilities) همچنان یکی از مشکلات بارز صنعت کشت‌سازی چین است. جین ادامه داد: صنعت کشتی‌سازی یکی از ۶ صنعتی در چین است که بسیار بیش از نیاز موجود عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته ظرفیت صنعت کشتی‌سازی چین از ۸۰ میلیون DWT به ۶۵ میلیون DWT کاهش یافته است، افزود: پس از چند سال سکون در وضعیت صنعت کشتی‌سازی، شاهد مقدار اندکی بهبود اوضاع بوده‌ایم، اما مشکل همچنان باقی است؛ به ویژه در بخش کشتی‌سازی تجاری.

وی اظهار داشت: مشکل دومی که گریبان‌گیر صنعت کشتی‌سازی چین است، عدم سرمایه‌گذاری کافی در بخش تحقیق و توسعه‌ کارخانه‌های کشتی‌سازی (R&D)، در مقایسه با رقیبان منطقه‌ای همچون ژاپن و کره‌ی جنوبی، است. کارخانه‌های چینی اگر می‌خواهند وارد رقابت جهانی شوند و با کارخانه‌های قدرتمند اروپایی رقابت کنند، باید بتوانند خودشان انحصاراٌ کشتی طراحی کنند.

جین در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل سوم ناکافی بودن سطح خدمات تولید و تجهیزات بومی است. در حال حاضر فقط 70 درصد تجهیزاتی که در کارخانه‌های کشتی‌سازی چینی استفاده می‌شود ساخت داخل است. در حالی که کره‌ جنوبی 80 درصد و ژاپن90 درصد تجهیزات مورد نیاز را خودشان در داخل کشور تولید می‌کنند. وی در ادامه به مشکل چهارم گریبانگیر صنعت کشتی‌سازی چین اشاره کرد و افزود: قیمت کشتی‌های تازه ساخت خارجی همچنان پایین است که این امر سبب آسیب به این صنعت و ایجاد رقابت ناسالم می‌شود.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم که قیمت سفارش‌های جدیدی که می‌گیریم کاملا مسئولانه است. در عین حال، ما پذیرفته‌ایم که برخی کارخانه‌های خارجی محصولات خود را به قیمت بسیار پایین و غیرمنطقی عرضه می‌کنند و حتی قیمت یک درصد مبلغ قرارداد را هم قبول می‌کنند.

به گفته‌ جین، مشکل پنجم که چین با آن مواجه است، کاهش تقاضا است. به گفته‌ وی روند کاهش تقاضا از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. برای مثال، در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۵، سفارشات ثبت‌شده ۶۲.۱درصد کاهش یافت و به ۲۰.۳۸ میلیون DWT رسید. جین گفت: انتظار می‌رود کل سفارشاتی که کارخانه‌ها امسال دریافت کرده‌اند، بسیار کمتر از مقدار سفارشات در سال ۲۰۱۴ باشد.



  کد خبر : 878
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :